Skip to main content

Algemene voorwaarden

Dit document begint met het verhelderen van definities. Hierop volgend vind je de voorwaarden waaronder ik mijn diensten aanbied, zodat helder is wat we van elkaar kunnen verwachten. Eventuele aanvullende voorwaarden, die integraal deel uitmaken van deze overeenkomst, zijn duidelijk aangegeven. Mocht je vragen hebben over specifieke bepalingen, neem dan gerust contact op via info@maritdegoeij.nl.

Definities

In de algemene voorwaarden, de privacyverklaring en in de factuur gelden de volgende definities:

  • Marit de Goeij: Marit de Goeij, zelfstandig eigenaar van de praktijk, past haar kennis en ervaring op het gebied van hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit toe in het traject.
  • Aanvang: het tijdstip waarop de overeengekomen activiteit volgens de (schriftelijke) bevestiging aanvangt.
  • Locatie: de plek waar de overeengekomen activiteit plaatsvindt.
  • Cliënt: afnemer van de diensten van Marit de Goeij, een klant met een hulpvraag.
  • Online consult: een afspraak met een tijdsduur van 90 minuten. De afspraak vindt online plaats.

Als cliënt van Marit de Goeij, accepteer je de Algemene Voorwaarden, mijn Privacyverklaring en Betalingsvoorwaarden. Dit reglement is van toepassing zolang je onder begeleiding bent bij mij. Deze voorwaarden gelden voor iedereen die deelneemt in welke vorm dan ook, aan zorg aangeboden door Marit de  Goeij. Individueel en/of groepstraining, coaching trajecten of evenementen aangeboden door Marit de Goeij.

Huisregels, Hygiëne en Veiligheid

  • Ik ben bereikbaar via whatsapp en telefoon op het nummer 06 245 181 40 en per e-mail via info@maritdegoeij.nl
  • De cliënt dient zich volgens de algemeen geldende fatsoensnormen te gedragen.
  • Marit de Goeij behoudt zich het recht voor om het consult per direct te beëindigen bij personen die aanstootgevend gedrag laten zien, dan wel hen uit de ruimte te verwijderen.
  • Ik ben niet verantwoordelijk voor schade, diefstal of verlies van eigendommen in het pand op buitenterrein waar eventuele evenementen of groepssessies worden georganiseerd (auto, fiets, etc.).
  • Ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, persoonlijk letsel, een ongeval of daaruit voortvloeiende gevolgen.
  • Bij calamiteiten dienen de aanwijzingen van aanwezige medewerkers of de hiertoe bevoegde instanties (brandweer, politie) te worden opgevolgd.
  • Ik ben niet aansprakelijk voor schade van welke aard of uit welke hoofde ook, veroorzaakt door (online) diensten of software van derde partijen. Ook niet voor enige schade van welke aard dan ook geleden door jou die verband houdt met het (niet) functioneren van jouw apparatuur, programmatuur of (internet)verbindingen.

Betalingsvoorwaarden

  • De tarieven die Marit de Goeij hanteert, kun je ook vinden op de website.
    Online consult 90 minuten: €135,00
    Uurtarief: €90,00
    Peers4Parents sessies: afhankelijk van duur en individuele of duo-deelname.
    Op maat begeleiding: wordt samen afgesproken.
  • Ik heb geen overeenkomsten met gemeenten. Dit betekent dat je zelf de factuur betaald. Het is mogelijk dat jouw werkgever deze (deels) betaalt. Marit de Goeij is niet verantwoordelijk en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vergoeding hiervan.
  • Facturen voor een consult worden na het consult verzonden.
  • Voor deelname aan een groepssessie (zoals Peers4Parents) worden de facturen vooraf verzonden.
  • Je schrijft het bedrag tijdig en binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur over op het door mij opgegeven bankrekeningnummer, tenzij anders overeengekomen of anders staat aangegeven.
  • Wanneer niet binnen de termijn is betaald, stuur ik een betalingsherinnering die binnen 7 dagen betaald dient te worden. Indien het nodig is een tweede herinnering te sturen, wordt deze verhoogd met €5,00 administratiekosten.
  • Betaal je niet binnen de termijn, dan ben je van rechtswege (automatisch) in verzuim, zonder dat ik jou daarvoor hoef aan te manen. Ik mag mijn verplichtingen uitstellen tot jij aan jouw betalingsverplichting hebt voldaan.
  • Wanneer jij na de tweede herinnering in verzuim bent, ben jij vanaf die datum tot aan het tijdstip van betaling de wettelijke (handels)rente aan mij verschuldigd. Alle kosten van gerechtelijke en buitengerechtelijke invordering, komen dan ten laste van jou.
  • Betaling in termijnen is alleen mogelijk in overleg en na schriftelijke bevestiging van mij. Betaal je niet op tijd, dan komt de betaalregeling direct te vervallen en is het volledige bedrag ineens opeisbaar.

Annulering of Verzetten Afspraak

  • Het staat je vrij om de opdracht van dienstverlening aan mij op elk gewenst moment te annuleren onder de volgende voorwaarde: als je de sessie 48 uur of korter voor onze afspraak intrekt of als sprake is van een no-show, dan ben ik genoodzaakt de geboekte opdracht in rekening te brengen. Ik kan mijn tijd dan namelijk niet op dezelfde manier besteden.
  • Als je slechts een deel van de sessie kan bijwonen, heb je niet automatisch recht op restitutie van betaalde gelden althans stuur ik jou evengoed een factuur. Bij onvoorziene uitzonderlijke gebeurtenissen is het eventueel mogelijk de activiteit op een ander moment in te halen, mits de planning dat toelaat. Dit altijd in overleg.
  • Annulering overeenkomst door mij: Ik mag een activiteit altijd annuleren of verschuiven. In goed overleg kunnen wij (als mogelijk) ook een vervangende datum overeenkomen. Bij annulering of verschuiving kan ik ook besluiten het factuurbedrag aan jou te retourneren of om geen factuur te verzenden.

Uitvoering Overeenkomst

  • Wij zijn een overeenkomst met dienstverlenend karakter aangegaan. Dat betekent dat onze overeenkomst een inspanningsverplichting inhoudt en geen resultaatsverplichting. Natuurlijk doe ik mijn best om jou naar mijn beste kunnen te begeleiden, maar jouw eigen inzet speelt altijd een grote rol bij het te behalen resultaat.
  • Behoudens hetgeen uitdrukkelijk in overeenkomst en/of in deze algemene voorwaarden is opgenomen geef ik geen andere garanties, toezeggingen of voorwaarden met betrekking tot met mijn diensten.
  • Het is jouw eigen verantwoordelijkheid dat we op tijd beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst. Jij stelt aan mij de gewenste informatie beschikbaar, als die informatie relevant is om tot een goed resultaat te komen.

Overmacht

  • Van overmacht aan mijn zijde is sprake als ik word verhinderd om mijn verplichtingen uit de overeenkomst of aan de voorbereiding daarvan te voldoen ten gevolge van bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend beperkt tot internetstoring, virusinfecties of hack, stroomstoring, weersomstandigheden, natuurrampen, verkeersstoring, epidemie en pandemie, stakingen, diefstal, brand, ziekte, overheidsmaatregelen en fouten in software, of (online) diensten van derden.
  • Onder overmacht versta ik ook iedere gebeurtenis of omstandigheid ten gevolge waarvan nakoming door mij zo bezwaarlijk en/of kostbaar is geworden in vergelijking met de omstandigheid ten tijde van het aangaan van de overeenkomst dat nakoming in redelijkheid niet meer van mij kan worden verlangd (die dag of op dat moment). Immers, ik kan ook in de file komen, mijn auto kan stuk gaan en ik, mijn partner of mijn kinderen kunnen ziek worden – ik reken dit ook onder overmacht. Onder overmacht versta ik ook een niet-toerekenbare tekortkoming van derden waar ik van afhankelijk ben (bijvoorbeeld rondom de huur van de ruimte waar de sessies plaatsvinden).
  • Voor zolang de overmacht duurt, mag ik mijn verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Als de overmacht periode langer duurt dan 60 dagen, mogen wij allebei de overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden. Wij zijn dan niet verplicht om eventuele schade als gevolg van overmacht aan elkaar te vergoeden. Ook niet als wij door die overmacht een bepaald voordeel genieten.

Geheimhouding en Vertrouwelijkheid

  • Ik verplicht me er altijd toe vertrouwelijk om te gaan met de informatie die jij mij voor, tijdens en na de sessie aan mij toevertrouwd. Die vertrouwelijkheid geldt tenzij de wet dit anders voorschrijft.
  • Informatie wordt alleen met anderen gedeeld als jij daar schriftelijk toestemming toe verleent. Maar, ik behoud wel het recht om geanonimiseerde casuïstiek te bespreken met bijvoorbeeld collega’s of om een geanonimiseerde casus te gebruiken ter promotie/illustratie/uitleg.
  • De vertrouwelijkheidsverplichtingen gelden tijdens de looptijd van de begeleiding en ook na afloop daarvan.

Naleving AVG

Ik verwerk persoonsgegevens uitsluitend in het kader van mijn opdracht. De verwerking vindt plaats passend bij de verstrekte opdracht, tenzij ik op grond van de wet- of regelgeving verplicht ben anders te handelen. Hoe ik met (persoons)gegevens om ga is na te lezen in mijn privacyverklaring op mijn website www.maritdegoeij.nl.

Klachten

  • Een klacht of ontevredenheid vind ik natuurlijk heel vervelend. Meld ontevredenheid of een klacht zo spoedig mogelijk bij mij. Dan zullen we ons samen inspannen om tot een oplossing te komen.
  • Wij spreken af dat wij ons ondanks een eventueel geschil, niet negatief over elkaar zullen uiten tijdens of na het einde van de begeleiding.

aug 2024